fredag 8 juli 2011

Vecko rapport

Jobbar eftermiddag i dag med. Men nu har jag tid och ro att skriva lite.
Imåndags när jag skulle kasta skräpet på jobb, så hörde jag ett konstigt ljud. Ien stor container med gegga i kämpade en trut unge för att komma upp. Containern var nästan i min höjd. Jag kämpade som fan för att få upp den, men de gick inte. Jag ville inte luta den så mycket att geggan rann ut. En kille kom ut. Han hjälpte mej att luta containern så jag kunde knuffa ut truten med hjälp av en kartong bit. Men all geggan flöt ut på gården. Ingen snygg syn. Truten kunde inte flyga på grund av geggan på vingarna. Men den gick sakta därifrån. Skönt att kunna rädda en varelse.
 Allt de Haifa hittar och tycker är intresant, de bär hon runt på och lägger där hon tycker passar. Jag hittar strumpor ute i trädgården, och i onsdags morse vaknade jag av att hon laggt ett tugg ben i min säng. Idag hittade jag plast blommor i trädgården. Och så har hon börjat fälla. Som tur är fäller hon bara två gånger om året. Men de är ett evigt borstande. Man kan borsta hur mycket som hellst, ändå får man hår överallt. Så de jag har sysslat med varje förmiddag innan jobb är att dammsuga, skrapa mattor med kattborste och plocka efter Haifa. Men jag tycker om henne ändå. Lite jobb får man räkna med.
 Katterna öppnade E4 mellan altandörren i köket och sovrumms fönstret. Dom sprang ut genom sovrumms fönstret och in genom altan dörren. De gick så fort att man såg samma kattröv i alla fyra hörnen samtidigt.
 Men annars har de hitintills varit en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar