tisdag 10 juni 2014

Längesen sist

Det var längesedan jag skrev här. vet inte om jag ska ha den kvar. Ja ja de får jag fundera på. Under tiden kan jag skriva lite. Kanske.

Jag har bott här i snart 23 år och först nu har dom kommit på att papperskorgar är bra att kasta skräp i. Så nu äntligen har dom satt upp en hel del papperskorgar och många använder dom, kul. Skönt att slippa se pappersskräp på marken.Nymålade förråd och trapphus, nya och säkrare galler i förråden, nya gatljus, nya cykelställ och så småningom nya portdörrar. Så de kan bli riktigt snyggt och mer trivsamt i mitt område.

Idag har jag 38 dagar kvar till min semester och då ska vi ta våra vandringsturer som vi har gjort varje sommar. Vi har snart varit i varje vrå här i Skåne. Kul är de.

Mina katter stör mej som vanligt när jag ska skriva eller göra något.

Efter två års funderande om jag ska köpa en paviljong eller inte så köpte jag en och de blev snyggt. Trodde först att den skulle bli för stor , men den passade in bra. Så nu kan jag sitta ute även när de regnar. Mysigt att sitta där och ta sitt morgonkaffe eller kvällskaffe.

Nu ska jag snart jobba och slita, ingen vila ingen ro. Hade hellre suttit i min paviljong och slappat.

Ha en bra dag, de ska jag försöka ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar