tisdag 7 juni 2011

En natt gjord

I går kväll när jag gick från bussen till jobb. var det varmt och kvavt. och nästan vindstilla. Inte en enda människa eller bil i sikte. så jag började undra om jag var fel ute. Men när jag kom till parkeringen så hade redan några kommit.. Ja då var de inte fel dag. Synd jag hade gärna åkt hem igen.
 När jag sen satt i rökrummet och tittade över öresund mot Danmark,såg jag jätte fina blixtar och sen kom regnet de bara öste ner. Regnet behövdes verkligen.
 Hade inte mycket att göra inatt så tiden gick sakta och sömnen smög sej på. De var jobbigt att hålla sej vaken. Men nu har man plöjt igenom en natt.
 Katterna var jobbiga så jag fick inte sova. Trollis lekte med dörrar och Kiara lekte på fönster brädan och Gustav ville kela. Men efter många om och men så somnade jag och sov fram till tjugo i fem. Hade jag inte blivit väckt hade jag väl sovit ännu.
 Nu ska man tänka ut vad man ska äta. Man skulle haft en kock här. Nu har man inte de. Ska sätta mej där ute med en mugg kaffe och fundera.
 Ha en trevlig kväll och natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar