onsdag 29 juni 2011

Flugan

Jag jobbar natt. När klockan närmar sej fem, börjar sömnen smyga sej på. Men de är ett par timmar till innan jag är hemma och får sova.
 Och så äntligen hemma. Jag ger katterna mat, och äter ett par mackor och gör de jag ska på dass. Jag lägger mej i sängen, äntligen sova. skönt.
 Jag hör tydligt bzzzzzz och ser en fluga, Bzzzzzz den landar på min axel. Jag viftar bort den. Bzzzzzz den landar på armen. Jag viftar bort den igen och sätter mej upp.
 Gustav ligger vid mina ben och jag säger "ta flugan Gustav" . Gustav sträcker på sina tassar, gäspar stort och blundar.
 Jag vänder mej mot Ådi som ligger vid mina fötter och jag säger"ta flugan Ådi" Hon tittar på mej och hennes blick säger" Ahhh vad äkligt, ser jag ut som en flugfångare"
 Suck ,Bzzzzzz flugan cirkulerar ovanför mej ,irriterande. Jag vill ju bara sova.
 Då kommer Kiara in med pigga ögon och svansen rakt upp" jippi en fluga" bzzzzzz. Kiara hoppar upp i sängen hon jagar flugan. De går svaga svalningar i sängen. Hon viftar med framtassarna i luften.
  Haifa hör att de är rörelse i sovrummet. Hon kommer springande och med hennes sexton kilos kropp hoppar hon upp i sängen. De går stora vågor, så jag har svårt för att hålla mej kvar. " leka, leka, leka" flämtar Haifa.
 Efter en stund slutar bzzzzzandet och jag hör Kiara smaska och gungningen avtar. Sedan blir det lugnt.
 Trollis kommer smygande upp i sängen och lägger sin mjuka mage över mina ögon och tassen på mitt öra. Äntligen mörkt , tyst och lugnt. SOVA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar